Zkušenosti s vozem Burstner Ixeo
Takže to vezmeme zvenku a odpředu.
Motor 2,3 JTD 130 koní je výborný, táhne jako tank. I přes svižnou jízdu jsme udrželi spotřebu na 11-litrech na sto kilometrů. Zrychlení sice nebylo zázračné, ale na konci vesnice jsme dokázali ujet pár nadržencům ... A když už se auto rozjelo, tak jelo kopec nekopec :-)
Toto bylo polointegrované auto, kdybychom měli alkovnu a/nebo táhli přívěs, asi by to bylo o něčem jiném .... a třílitr by se hodil.
Přední kabina docela dobrá, skvělý výhled, ale není stavěná na lidi jako já. Trošku málo místa nakolena a ve výhledu na levé bočné zrcávko mi vadil sloupek ve dveřích :-(
Jo zrcátka byla elektrická, a to ta velká i ta spodní do slepého úhlu.
Pilotní sedačky docela dobré, ale chtělo by to lepčí bederní opěrku.
Podvozek tvrdý a pouze na klidnou jízdu, na větších nerovnostech se začnou dít hrozivé věci :-o
Auto bohužel nemělo couvací kameru :-(
Uvnitř bylo auto na první pohled nádherné.
Skvělé potahy, barevně povedené a hlavně, nešpiní se !
Přední otočné sedačky super !
V autě je dost světýlek, ale vypínače jsou dost zruky, u dveří.
Rádio nejde bez zapnutého zapalování :-(
Měli jsme u dveří svítící madlo (v noci se dal rozsvítu diodový pás), což bylo velmi pěkné, ale jinak na nic.
Elektrický nástupní schůdek nám přidělával starosti (výstražná kontrolka na palubce občas nesvítila) a nepocopili jsme, proč nebyl schod zapracovaný do šasi (do rámu by se vešel ...).
Uzamykání dveří velmi chatrné.
Klimatizace zbytečná, vyhozené peníze (auto je bílé, takže se tolik neohřeje, má markýzu na zastínení, spoustu oken .....) A hlavně, když se kliamčka zapne, naskočí na střeše kompresor a to je randál .... :-o
Velikánská lednice, chladila jako ďas, i na plyn, museli jsme ji stáhnout ...
Dřez OK.
Sporák trojplotýnkový, docela dobrý, ale ty pojistky ... :-( Každý hořák má tepelnou pojistku, ale jenom u jednoho hořáku se nám ji podařilo překonat a udržet plamen ...
Topení s bojlerem Truma super.
Koupelna veliká, sprcháč dobře vyřešený, aby člověk nezacákal celou koupelnu.
Vanička má ale malý spád, takže po vysprchování v ní zůstane voda :-(
Kolem umyvadla je minimum odkládacích ploch na mýdlo, kartáčky, ... :-(
A dveře do koupelny se otevírají málo (jsou omezené postelí), takže se tam leze blbě, hlavně když něco visí na dveřích.
Chtělo by to něco tlumícího do poliček a na stěny skříněk, nádobí tam jezdí a strašně rachtá.
Skříň je uvnitř řešena jako moderní nábytek, poličky visí na plastových úchytech, ty ale vypadají dosti chatrně a nevěříme, že provoz v tvrdých podmínkách vydrží dlouho.
V kuchyni nebyl háček na utěrku :-o
Zadní postel veliká, i když měla seřízlý rožek.
Střední postel kupodivu taky veliká, vybavená sítěmi, takže člověk nemá kam spadnout.
Akorát se do ní musí vyšplhat dosti vysoko ...
Nad zadní postelí bylo dost skříněk na oblečení, do skříně s věšákem se nám hezky vešly bundy, akorát že skriňa byla mělká, takže to tam muselo viste trošku naštorc...
Nad zadní postelí byly take fajne lampičky, zasazené do lišty, z které se daly vyndat a zase tam zandat, v liště byly i nějaké kontakty, takže tam nezavazely žádné dráty, nádhera pro oko, ale tak vachrlaté, že po prvním zakopnutí a brnknutí se v tom ulomí nějaký čudlík nebo caplík a může se to akorát vyhodit ....
Na začátku se mi nejvíc líbila ta střední postel, protože díky ní je auto pro čtyři lidi.
Akorát že se pod ní nevejdu, když je vytažená nahoru. Aby byl osud cestovatele zpečetěn, pod postelí je v přední části auta schůdek - trvá to asi tři dny, kdy cestovatel neustále zakopává a padá ústy na stůl, pak se to spraví ....
Jo a když se postel spustí, už se v autě nedá nic dělat - zablokuje se sedačka a celý předek ...
Ale jinak jsme moc rádi, že jsme s ním jezdili, dovolenou si užili a tímto zdravíme pány ve www.obytne-vozy.cz :-)
Náhledy fotografií ze složky Burstner Ixeo IT664